och jag var ung när jag fann Gud på ett dansgolv





Låt mig berätta om min och Malas KLOCKRENA helg:
Lördag klockan 12 anlände vi till Umeå. Efter lite lunch på McD begav vi oss mot Ålidhem och Nils crib. Där blev det middag och uppladdning inför LASERDOME! Och gud vad kul det var då! Trots diverse inspringande i väggar och allmänt irrigt uppträdande var vi bäst! Svinigt kul, men jag svettades som ett djur efteråt. Adrenalinkick oh yes. Och vet ni förresten vem vi åkte med dit? Reggaebusschauffören! Han var ju underbar!
Sen blev det dusch, iordningfixande och färd till Steinvall där förfesten hölls. En megafon kan ha överanvänts liiite för mycket! Och juleskumskriget var kanske lite överdrivet. Men kul kul kul! Sen blev det militärisk infösning i 4 taxibilar för vidare härjning i stan.
And this is where it gets good,
satan i gatan vilket king ställe vi var på!
Lyssna mina indienördsvänner, detta var vad som spelades på dansgolvet:
Håkan Hellström, Marit, Moneybrother, Ting Tings, Familjen, Kristian Anttila, The Gossip, Julian Casablancas, MGMT, The Killers, The Coral osv osv osv i all jäkla oändlighet. Kvällen blev bara mer och mer king. Jag och Malin satt på dubbeltoa. Det dracks tabasco-shots. Vi rökte för ALF! Jag sjöng Timo Räisinens "Don't let the devil ruin it all" till en lime (?). Efter 3, 5 timme fick vi nog och gick på Max. Nils satt i rullstol. Malin kunde trolla. Och virka. Och massera.
Mätta och belåtna satte vi oss i taxin och drog hemåt. Nils tjatade om att "vi borde ta något". Så det gjorde han. Han tog en stor rulle från något vägbygge, och virade det ett varv runt cykelskjulet. Fint.
Sen blev det prat om inflation i någon halvtimme innan vi somnade i våra sängar. Eller nej. Malin på soffan, Nils på madrass och jag I SÄNGEN!
Ödmjukt.

Man kan ju säga att vi hade the time of our lifes litegrann. Har jag glömt något Malin?

Kommentarer
Postat av: johanna

men va, vilket ställe var det ni var på som spelade såååå bra musik?

Postat av: Mala

Det här är lätt den bästa helgen på länge!! Jag tror du fick med det mesta faktiskt :D

Eller förresten.. Rullen! haha

Tack för en jäkligt lyckad helg, det måste vi göra om!

Puss

2009-11-08 @ 20:28:33
URL: http://malindegerman.blogg.se/
Postat av: Mala

Haha nej rullen fick du ju med! Bra, då är inget glömt:P

2009-11-08 @ 20:31:29
URL: http://malindegerman.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja den stora frågan är ju varvarvar?

2009-11-08 @ 22:30:02
Postat av: Fia

Det var på Teatercafét, men själva klubben hette Club Zoo och verkar vara någon gång per månad eller så typ :)

2009-11-09 @ 15:20:14
URL: http://fiajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback