årskrönika 2009


Januari:

Jag och Sandra tog vårt pick och pack och drog till London. Träffade underbara Malin som det klickade med direkt. Haffade jobb på Madsen Restaurant, South Ken. Hittade lägenheten i våra drömmar på freaking Kensington High Street.

Februari:

Det kom en "snöstorm" till London. Vi insåg att det gick att komma in gratis på klubbar vilket vi utnyttjade friskt. Annars så var KOKO våran favvo. Besöktes typ varje helg. "Limekvällen" ägde rum. Sandra scorade sitt jobb på French Connection. Livet lekte.

Mars:

Slutade mitt jobb som "soupgirl". Började istället som bartender på en pub cirka 50 meter runt hörnet, The Hoop & Toy. Malin fyllde 20 år och det firades på indieklubb vid Oxford Street. Våren kom till London och skinnjackan åkte på. Amika besöktes för första gången, men det skulle bli fler...

April:

Vi spenderade tid på Cuckoo, en av de roligaste klubbarna jag varit på. Use Somebody spelades flitigt i våran lägenhet. Pär överraskade mig och hälsade på. Sommarvärmen kom. Mycket vin i parken.

Maj:

Mamma hälsade på. Det blev varmt varmt varmt och vi hängde i parken kanske varje dag. Min pub fick en vattenskada så jag var ledig typ hela tiden. La Roux blev nya favvobandet. Jag var sjukt lycklig.

Juni:

Brände mig som tusan. Hade grymt rolig jobbfest med Wii-spelande. Försökte festa så mycket som möjligt för vi insåg att tiden i London snart var slut. Boujis, Jujus, O'Neills, Amika, Maddox, KOKO, Jalouse, The Roxy, The Verve osv. Vi firade midsommar under ett träd i Kensington Gardens. Sandra for hem till Skell. Jag fick influensa. But most importantly: jag och Malin var på Hard Rock Calling och såg The Killers och The Kooks!

Juli:

Hemma i Skellefteå den 1:a juli. Inledde direkt med fyra dagars festande på Stadsfesten. Roosen var här och allt var kul. Deportees släppte världens bästa album. Jag och Sandra hoppade till Florence Valentin på Trästocks. Många roliga kvällar på Station 8.

Augusti:

Åkte till Stockholm och besökte Malin. Jag började på Solvik. Elin styrde svinrolig kräftskiva inklusive badtunna och skottkärreåkning.

September:

Jag fyllde 22 år och hade fest fest fest med de bästa vännerna i hela världen. Åkte på klassresa till Höga Kusten. Var med om sjukt roliga/spårade utgångar. Cornerstone med Arctic Monkeys blev min nya favoritlåt.

Oktober:

Fick höstlov och åkte ner till Göteborg för att hälsa på Pär och Rebecca. Var på Moneybrotherkonsert. Firade bästa Bq som blev 21 år! Spelade in skräckfilm med klassen, jag var monstret. På tal om monster så hade vi den roligaste halloweenfesten på länge, i Malins hus.

November:

Jag och Mala hade en sjukt rolig dag och kväll i Umeå innehållandes laserdome och utgång på TC. Jag fick pengakris och sökte jobb på Olles och fick det! Spenderade de följande helgerna med att jobba jobba jobba. Åkte och såg Lars Winnerbäck i Luleå.

December:

Ja, vad hände under årets sista månad? Jag och Sandra åkte till Umeå och bodde på hotell. Jag fick jullov från skolan. Enorma mängder snö föll. Och vi samlade ihop alla vänner och gick ut på juldagen!

Nu är det endast en dag kvar av det här händelserika året. Vet inte vad jag ska säga, det har verkligen varit ett omtumlande år med mycket nytt. Mycket nya upplevelser. Mycket nya bekantskaper. Mycket längre hår.
Men jag mår bara fint och det är det som räknas. Nu taggar vi för 2010, lär nog hända en del grejer då med!

Kommentarer
Postat av: bc

När man läser igenom detta ser det ut som du har haft det mest äventyrliga året nån jag känner haft :P Bara halva i London gör ju en grön av avund!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback