G (minus?) i syslöjd, say no more.



Igår var jag riktigt duktig. Jag tog tag i en av mina största rädslor här i livet. Att sy.
Klänningen ovan behövde sys upp, den var på tok för "tältig" enligt mig. Mamma var möjligen av en annan åsikt, men sånt får man ta. Med darrande händer så inledde jag operationen, och faktiskt: Jag lyckades! Blev helt okej, bara ingen synar sömmarna noga, hrm.
Sen sydde jag även in den rätt rejält (en deci?) runt bysten, eftersom jag inte har så mycket att fylla ut med där. Nu slipper jag vara den där tjejen som går och drar i klänningen hela tiden, och det är ju en lättnad om något. 

En annan bra grej var att jag äntligen hittde några cleana, lagom stora solglasögon. Jag har letat rätt länge, jag tycker att många solglajjer gör att man ser så dryg ut. Men de här var ganska lagom, som sagt. Lite samma modell/färg som mina vanliga brillor.


Glitter, 79,50. Överkomligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback