Oj, det blev lite långt.

Fick en liten request att skriva om något av de pinsamma saker jag nämnde igår, so here it goes:
Jag har nyss börjat på mitt nya jobb, och ibland är vi på en skola. Jag har inte riktigt hunnit lära mig hur den här skolan ser ut (vilket är sjukt eftersom den är typ jätteliten) och det resulterade i ett klassiskt Sofia-snedsteg. Jag gick runt utomhus och letade en dörr som skulle ta mig in till personalrummet. Jag tyckte mig se en dörr som borde gå dit, så jag öppnade och gick in. Eh. Nja. Efter typ 3 minuters betänketid kom jag på det. Jag befann mig i skolköket. Halverst instängd. Jag provade en dörr bredvid mig. Jag kom in i en städskrubb. Jag gick ut ur städskrubben. Då ser jag att en mattant stått och kollat på mig under hela tiden. Perfekt. Jag måste ju verka helt dum i huvudet. Jag hasplar ur mig  "eeh, jag måste ha hamnat lite fel" och försöker fly genom samma dörr som jag kom. Det går inte. Jag tar i allt jag har och fösöker några gånger till. Det går inte. Då hör jag mattanten snäsa "du måste trycka på knappen!". Jag ser ingen knapp. Hittar den efter några sekunders febrilt sökande. Get me out of here. Jag går ut. Jag dog.
Bra första intryck jag ger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback