As we go on, we remember...

56906-25

Började tänka på en sak igår. Eller, om jag ska vara ärlig så tänker jag på det ganska ofta. Mina kompisar är verkligen världens underbaraste, en värld utan dom skulle vara värdelös. Men egentligen, hur många kompisar "håller ihop" hela livet ut? Man flyttar till olika städer, kanske olika länder, skaffar nya kompisar, får helt olika liv. Hur lätt är det då att fortsätta vara lika bra kompisar? Det måste vara lätt att sakta, sakta glida ifrån varandra (hell, det har ju redan hänt mig liksom...). Så, kommer mina kompisar, om säg 10 år, ha glömt mig? Kommer jag att ha glömt dom? (Eller kanske inte glömt, men inte tänka på dom direkt ofta i alla fall...)Tung tanke faktiskt. 

Jag vet dock en kompis som kommer ha svårt att glömma mig om vi nu skulle tappa kontakten. Hon måste nämligen dras med mig resten av livet (mohaha) i form av en tatuering hon har på underarmen. Jag ritade nämligen mönstret till den. Känns ganska kul att hon alltid kommer att ha ett minne av mig, även när hon är typ 95 år gammal...

Nu ska jag nog fika lite, puss på er.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback