Nervositet.

Känner mig lite nervös idag. Jag ska utbildas till kassan på jobbet, och efter att ha tillbringat typ ett år i trygga köket så känns det lite hemskt. Eller mycket hemskt.  Jag är av naturen en virrig person, speciellt i början när jag får mycket information som ska in i huvudet, helst så snabbt som möjligt. Jag ställer dumma frågor och fattar trögt. Jag verkar lätt efterbliven, helt enkelt.
Därför är jag lite nervös.
Jag önskar att jag var mer som min käre man, som aldrig är nervös:

Dagen innan hans jobbintervju:
Jag: Är du nervös?
Han: Nej. Varför skulle jag?

Igårkväll, dagen innan hans Cambridge-prov som kostar 1000 spänn att göra:
Jag:
Är du nervös?
Han: Nej. Varför skulle jag?

Sådär är det med allt! Alla prov, alla tester, ALLT som en vanlig människa (jag) skulle ligga halvt sömnlös över.
Vi matchar varandra fint.
Han är en laid-back, avslappnad människa.
Jag är ett nervvrak.

Fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback