Go Köpenhamn!


56906-22
Bilder från
www.copenhagenstreetstyle.dk. Riktigt färgglatt och snyggt!

Har världens skönaste slappardag idag. Jag är värd det. (Fast jag fuskade i slappningen lite genom att fara ut och springa strandpromenaden. Hoppsan.)
Men annars så gör jag absolut ingenting. Nada. Zip. Noll.


Och igår såg jag Bowling for Columbine igen. Jag blir lika upprörd varje gång, även om den börjar vara några år nu. Usch säger jag bara.
Någonting är fel i det där landet. Det var det då, och det är det nu. Det är skolskjutningar i stort sett varje år.
Varför gör ingen något? Varför gör ingen något åt det faktum att i USA är det hur enkelt som helst att gå runt och skjuta ner folk? Alla har vapen, som om det vore det naturligaste saken i hela världen. "För att skydda mig och min familj", säger många.
Som om att möta våld med våld är lösningen. Gå till botten med problemen som skapar det i stället!

Stackarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback