Nej jag har inte så mycket att göra.

Jag väntar på att Pelleplutt ska komma hem från träningen, det är drygt och jag har inget bättre för mig än att sitta här. So, here we go.

Dagens betraktelse:
Det är sjukt stor skillnad på att bo hos mamma och att bo hos pappa. Jag skiftar varje vecka, och har länge lagt märke till en stor skillnad mellan de båda veckorna:
Jag äter sjukt mycket mer nyttigt när jag är hos mamma. Där serveras det bulgur, couscous, matvete, lax, sallader med avocado, spenat, tomater m.m. Vitt börd är bannlyst och man får leta länge innan man hittar något onyttigt i skåpen. Finns det inget onyttigt hemma är ju risken aningens minder att man proppar i sig det, right?
Nu säger jag inte att pappa lagar jätteonyttig mat, men det blir i större utsträckning hamburgare, hämtmat och korvsaker. Och i skåpen/frysen finns det oftast något med lite för hög sockerhalt. Och nyss fixade pappa plättor med sylt & grädde till kvällsfika. Haha. Kvällsfika.
Skilda världar, säger jag bara, skilda världar.

Dagens otippade:
Klutmarks tränare ringde nyss och frågade om jag hade slutat spela fotboll. Han hade tydligen hört det någonstans. Ville väl att jag skulle överväga dom isåfall.
Que!? Vem är det som sprider skumma rykten om mina fotbollsförehavanden? Nyss hade mina tränare hört att jag hade tänkt gå till Kaif. Eller att jag typ redan hade skrivit på. Till och med kanslisten på Myckle hade hört det.
Hm.

Dagens citat:
"Klonade människor är inte roliga människor."
Läste det i Modette, det var stylisten Robert Rydberg som sa det. Otroligt klockrent.

Dagens tråkigaste:
Skolmassakern i USA. Just nu rapporteras 31 döda. Varför är man ändå inte förvånad? USA måste seriöst se över sina vapenlagar.

Dagens låt:
Tiger Lou - Sell out. Mest för att jag lyssnade på den medan jag gick i den underbara vår(nästan sommar)solen.
So we can sort things out
and you can apologize...

Dagens jag-vill-ha:
- Roliga solbrillor, helst med röda eller blåa eller vita bågar. Fräsigt!
- Sommarklänning, vit eller annan sommarfärg. Vars hitta?
- Billigare linser. Ska till optikern imorgon, och lär behöva lägga ut en liten tusenlapp. Någon som vill chippa in?

Förlåt för det otroligt långa inlägget. Godkväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback